A SPORTISIMO Kft általános szerződési feltételei

 

A Sportisimo retail Kft., székhelye: 1134 Budapest, Váci út 45. F. ép. 7. emelet, KSH-szám: 26393988241 (a továbbiakban „Eladó“) ezennel közzéteszi általános szerződési feltételeit (a továbbiakban: "ÁSZF"), amelyek az Eladó által üzemeltett www.sportisimo.hu honlap (a továbbiakban „Weboldal“) alatt futó webáruházában kínált termékre és szolgáltatásra vonatkozik. Telefonon: +36 1 550 7359 (elérhető hétfőtől péntekig 8:00-17:30), e-mail: eshop@sportisimo.hu

FOGALMAK

Áru: a weboldalon elérhető termékek és szolgáltatások

Weboldal: www.sportisimo.hu

Webshop/webáruház: a www.sportisimo.hu weboldalon elérhető online áruház

Eladó: Sportisimo retail Kft.

Vásárló:

az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

I.    ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

Megrendelésével a vásárló elfogadja a felek Eladó általi áruértékesítésből következő kölcsönös jogait és kötelességeit szabályozó jelen ÁSZF-t. A vásárló és az Eladó kölcsönös viszonyát a jelen, mindkét fél számára kötelező érvényű ÁSZF-ek szabályozzák, kivéve azon eseteket, amikor a megkötésre került szerződés kifejezetten másként rendelkezik. Az ÁSZF megszabják az Eladó és ügyfelei (vásárlói) jogait és kötelességeit, és jelenlegi formájukban az (áru) adásvételi szerződés tartalmát, illetve annak szerves részét képezik.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.), valamint a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvényvonatkozó rendelkezéseire irányadóak.

 

A Szolgáltatás nyújtása során az Eladó kezeli a Vásárló személyes adatait, amelyek kezelésére az Eladó a személyes adatok védelmére és a Szolgáltatás sikeres megvalósítására vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelően jogosult. A személyes adatok kezelésére vonatkozó további információkat az Eladó honlapján található Tájékoztató tartalmazza.

 

A Vásárló köteles a Szolgáltatás használata során megfelelő biztonsági szintet biztosítani. Az Eladó nem vállal felelősséget a Vásárlónak a saját vásárlói fiókja vagy a Vásárló által megadott adatokkal való visszaélésből eredő, harmadik fél jogosulatlan beavatkozása miatt a Vásárlónak okozott károkért. Amennyiben a Vásárló a Szolgáltatás keretében létrehozott fiókjával való visszaélés vagy ahhoz való jogosulatlan hozzáférés alapos gyanúja merül fel, a Vásárló köteles erről haladéktalanul értesíteni az Eladót.

 

A Vásárló a hozzájárulásával kijelenti, hogy a megadott személyes adatok ténylegesen az ő személyére vonatkoznak, és hogy minden adat a valóságnak megfelel, valamint, hogy nem adja ki magát más személynek, és nem sérti más, harmadik személy jogait. E rendelkezés megszegése esetén a vásárló tudomásul veszi, hogy a jogi felelősség kockázatának teszi ki magát. Ebben az esetben az Eladó nem vállal felelősséget semmilyen veszteségért vagy kárért.

 

A Vásárló nem adhatja meg saját fiókjának a bejelentkezési adatait harmadik félnek. A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Vásárló bejelentkezési adatait használó harmadik fél által a Szolgáltatáson végzett bármely művelet a Vásárló műveletének minősül. Az Eladó nem vállal felelősséget a Vásárló bejelentkezési adatainak harmadik fél általi használatából eredő károkért

 

 

II.    TÁJÉKOZTATÁSNYÚJTÁSI KÖTELESSÉG

Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vásárlókat, a Vásárlók pedig megrendeléseik leadásával igazolják, hogy az Eladó tájékoztatást nyújtott a Weboldalon a számukra a következőkről:

 

(i)     az Eladó személyazonosító adatairól: székhelye:Sportisimo retail Kft, 1134 Budapest, Váci út 45. F. ép. 7. emelet, KSH-szám: 26393988241, a telefonszámok és az elektronikus postacím, valamint a további kapcsolattartási adatok a Weboldalonon a - Kapcsolatok - menüpont alatt találhatók,

 

(ii)    az Árukról valamint azok fő jellemzőiről, amelyek minden Áru esetében önállóan, esetleg - (a gyártó/forgalmazó) másik internetes oldalára mutató - hivatkozás útján kerülnek a Weboldalon ismertetésre,

 

(iii)    az Áru végső fogyasztói – bruttó, azaz az általános forgalmi adóval növelt és az egyéb kötelező terheket is tartalmazó áráról, Az Eladó az árat mindig az egyes Árura vonatkozóan adja meg, az végleges, és az Eladó nem jogosult azt egyoldalúan semmilyen módon emelni. Ha az Áru jellege nem teszi lehetővé az ár ésszerű előzetes meghatározását, az ár kiszámításának konkrét módját mindig az Árura vonatkozóan adják meg, vagy ha e költségeket nem lehet ésszerűen előre kiszámítani, annak a ténynek a feltüntetéséről, hogy további költségek merülhetnek fel,

 

(iv)    a fizetési módokról, beleértve az esetleges előlegfizetési kötelességeket is, amelyek minden esetben feltüntetik a Vásárló egyes Árukkal kapcsolatos választási lehetőségeit. A felkínált fizetési módok közüli választás joga a Vásárlót illeti meg, azonban a választást követően a kiválasztott mód az Eladó hozzájárulása nélkül már nem módosítható,

 

(v)    az Áru szállításának vagy átadásának módjáról, amely minden konkrét Áru esetében a Vásárló választási joga. A Vásárló a felkínált lehetőségek közül választhat, azonban a választást követően a kiválasztott mód az Eladó hozzájárulása nélkül már nem módosítható,

 

(vi)   az Áru kézbesítésének vagy átadásának időpontjáról: a webáruházban kínált Árunál fel van tüntetve, hogy

 

  • az Áru elérhető-e
  • az Áru az Eladó üzleteiben vagy raktárában elérhető;
  • az adott Áru esetében a Weboldal mindig jelzi azt az időtartamot (időintervallumot), amikor az Áru az adott üzletben átvehető lesz, vagy a Vásárló által választott szállítási móddal kézbesítésre kerül,

 

(vii)   az Áru szállítással kapcsolatos költségeiről, amelyek minden esetben feltüntetésre kerülnek az egyes szállítási módok mellett. Az Áru szállítási módjának kiválasztásával a Vásárló egyúttal egyetért a kapcsolódó költségekkel is - azaz az Áru leszállításával kapcsolatosan fizetendő árral,

 

(viii)   a hibás teljesítésből eredő jogok fennállásáról, a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó jogszabályi kötelezettségről

az értékesítés utáni szolgáltatásról és azok feltételeiről is: a Vásárlónak hibás teljesítés esetén jogszabályban és a jelen ÁSZF-ben rögzített jogai vannak, az Eladó ezeket a jogokat garantálja a jelen ÁSZF-ben, különösen a X. pontban meghatározott további feltételek szerint,

 

(ix)     arról, hogy az Eladó digitális és védett formában megőrzi a Vásárlóval kötendő áruszállítási szerződés megkötéséhez vezető megrendelések tartalmát, mégpedig a Vásárló által közölt személyes és egyéb adatokkal együtt, és azok védelme érdekében a jelenleg általánosan elterjedt műszaki és biztonsági rendszereknek megfelelő aktuális műszaki intézkedéseket alkalmaz; a Vásárló továbbá jogosult bármikor tájékoztatást kérni az aktuálisan alkalmazott műszaki eszközökről, az Eladó pedig a Vásárló kérése alapján olyan megfelelő terjedelmű tájékoztatás nyújt számára, amely nem veszélyezteti az Eladó üzleti titkait és egyes információk bizalmas jellegét,

 

(x)      arról, hogy a megrendelések és az Eladó által tárolt esetleges további adatok digitális tartalma kompatibilis (és felhasználható) a standard esetben aktuálisan elterjedt (i) hardverekkel, azaz PC – personal computer és Mac – Apple platformon működő személyi számítógépekkel, valamint (ii) szoftverekkel - általánosan elterjedt irodai rendszerekkel, azaz elsősorban az aktuálisan használt Microsoft Office irodai csomaggal (különösen a word, excel stb. formátumok), Acrobat readerrel (különösen a PDF formátum), standard web/internet formátumokkal (html formátum). Az Eladó a vonatkozó jogszabályokkal összhangban a fenti formátumokat és neveket a közérthető közlés érdekében azok leggyakrabban használt formájában tünteti fel,

 

(xi)     távközlési eszközökkel kapcsolatos költségekről, amikor is a Weboldal felhasználásához/használatához semmilyen további költségek, díjak stb. nem kapcsolódnak, kivéve az internetes kapcsolat létrehozásával kapcsolatos, elengedhetetlenül szükséges költségeket, amelyeket a Vásárló az általa használt internetszolgáltatás függvényében fizet,

 

(xii)     az elállás lehetőségeiről, amikor is a Vásárlónak indok feltüntetése nélkül joga van elállni az Árura vonatkozó adásvételi szerződéstől, éspedig az Áru (utolsó része) átvételének napjától számított 30 napos határidőn belül, amint az alább, az ÁSZF IX. cikkében olvasható,

 

(xiii)    arról, hogy a Vásárlónak jogában áll az Eladónak bármilyen formában és tárgyban panaszt benyújtani, amelyet az Eladó köteles kivizsgálni és mindent megtenni annak megoldása érdekében; az Eladó a panasz kezeléséhez automatikus kommunikációs rendszert is használhat; a Vásárló a panaszt az állami ellenőrző vagy felügyeleti hatósághoz is intézheti, amely a:

a) Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály (www.kormanyhivatalok.hu) - a fogyasztóvédelemért,

b) a Gazdasági Versenyhivatal (www.gvh.hu) - a kereskedelmi és szolgáltatási kötelezettségek betartásának felügyelete,

c) Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (www.naih.hu)- a személyes adatok védelme; amennyiben a felek nem tudnak megegyezni vitájuk békés úton történő rendezéséről, bármelyikük az illetékes bírósághoz fordulhat,

 

(xiv)    arról, hogy a megrendelés és a szerződés megkötéséhez vezető további lépések, valamint maga a Weboldal magyar nyelvű,

 

(xv)    arról, hogy a szerződés megkötéséhez a szükséges adatok kitöltése – az Árunak a Weboldalon keresztül történő megrendelésével – szükséges: az adatoknak a megrendelési/webáruházi űrlapon belüli kitöltését és az Árunak a Weboldalon történő megerősítésével/megrendelésével a [Vásárlás megerősítése]/[Vásárlás megerősítése és fizetés] gombra kattintást, követően a Vásárlói megrendeléssel megtett szerződéskötési nyilatkozat Eladó által megtett visszaigazolásával vagy elfogadó nyilatkozatával jön létre a szerződés,

 

(xvi)   amennyiben a megrendelés megerősítése/továbbítása előtt kiderül, hogy az adatok bevitele során hiba merült fel, a Vásárló azt a szóban forgó adatok bevitelével azonos módon kijavíthatja,

 

(xvii)  arról, hogy az Eladó a Weboldalon kötelező érvényű, vagy önként betartott magatartási kódexeket tesz közzé; amennyiben a Weboldal nem tartalmaz magatartási kódexet, az Eladó számára semmilyen magatartási kódex nem kötelező érvényű,

 

(xviii)  arról, hogy a Vásárló a Weboldalról az Áru szöveges formájú megrendelése/adásvételi szerződése mellett a jelen ÁSZF letöltésére is jogosult.

 

(xix)    Abban az esetben, ha a jelen ÁSZF rendelkezései bármilyen okból (hibából stb.) kifolyólag eltérnek a Vásárló- fogyasztói jogait szabályozó jogszabályi rendelkezésektől, azok nem vehetők figyelembe,

 

(xx)    arról, hogy az Eladó biztosítja, hogy a weboldalon megjelenő áruértékelések vásárlóktól származnak, így az árukra vonatkozó értékeléseket csak olyan vásárlóktól teszik közzé, akik ténylegesen megvásárolták az adott Árut (megkapták vagy átvették a megrendelést); csak olyan értékelések jelennek meg, melyek a vásárlók kézbesített/átvett megrendelésében megadott kapcsolattartási e-mail címéről vagy a www.sportisimo.hu oldalon bejelentkezett felhasználónevéről származnak; a fent említett adatok ellenőrzését egy automatizált rendszer végzi, az értékeléseket pedig csak ezen ellenőrzés után teszi közzé az Eladó. Eladó közzéteszi azt is, hogy mely szempontok alapján és hogyan ellenőrizte ezeket a véleményeket, illetve esetlegesen azt, ha az értékelések ellenőrzés nélkül kerülnek a weboldalra,

 

(xxi)   arról, hogy az Eladó ajánlásokat/ajánlott Árukat jeleníthet meg a Weboldalon egy olyan algoritmus alapján, amely figyelembe veszi a szezont, az Áru értékesítésre kerülésének időpontját, az Áru aktuális elérhetőségét, a megrendelések számát, az értékelést, a Weboldalon való megnyitások számát, az Árunak az Eladó katalógusán belüli termékalkategóriákhoz való hozzárendelését, az árréseket és a partnerek marketingakcióit; az egyes paraméterek relatív fontossága azonos, de kategóriánként +/- 20%-os eltéréssel bírhat; az Eladó jogosult a fenti kategóriák módosítására anélkül, hogy azokat itt közzétenné; a Vásárló kérésére az Eladónak meg kell osztania az alkalmazott konkrét paramétereket és azok fontosságát,

 

(xxii)  arról, hogy a Vásárló pontosan kivel szerződik, illetve hogy a terméket kínáló harmadik fél kereskedő-e.

 

III.    A SZERZŐDÉS TÁRGYA ÉS MEGKÖTÉSE

3.1  A Weboldalon található webáruház révén a Vásárlónak lehetősége nyílik az Eladó által kínált Áru megvásárlására, azaz az Árura vonatkozó adásvételi szerződést kötni az Eladóval (a továbbiakban „Szerződés”).

 

3.2  Az Áru Weboldalon keresztül végzett értékesítését az Eladó saját kiskereskedelmi tevékenysége keretén belül kínálja, és nem célja a Vásárló által folytatott vállalkozói tevékenység keretén belüli továbbértékesítés. Abban az esetben, ha a Vásárló a saját vállalkozói vagy gazdasági tevékenysége keretén belül kíván árut vásárolni, köteles e tényt a megrendelés lebonyolítása során feltüntetni, és teljesíteni az Eladó által a Szerződés segítségével végzett megkötése érdekében megszabott kötelességeket.

 

3.3 Vásárló a kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Vásárló bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „Kosár” ikonra kattintva.

 

3.4  A Vásárló és az Eladó közötti Szerződés megkötésére az Áru meghatározásával kapcsolatos és elengedhetetlenül szükséges adatok (az Áru meghatározása, mérete, színe stb.), az Áruval kapcsolatos fizetési és szállítási mód meghatározása, a Vásárló adatai és esetleg a megrendelés lebonyolításához/Szerződés megkötéséhez szükséges aktuális űrlap szerinti további kötelező adatok kitöltésével kerül sor, a szerződéskötést megelőző tájékoztatás megadását követően. A Vásárló köteles és egyben jogosult a kitöltött adatokat az Árura vonatkozó megrendelés végső elküldése/megerősítése előtt leellenőrizni, valamint a szóban forgó adatokat kijavítani/módosítani, éspedig a bevitelükkel azonos módon. A megrendelés megerősítése/elküldése után, ami akkor történik meg, amikor a Vásárló rákattint a [Vásárlás megerősítése]/[Vásárlás megerősítése és fizetés] gombra, az adatok módosítására már nem nyílik lehetőség, a megrendelés végleges és a Szerződés - az alábbiakban szereplő kivételektől eltekintve - a Vásárlói megrendeléssel megtett szerződéskötési nyilatkozat Eladó által megtett elfogadó visszaigazolással megkötésre került.

 

3.5   Az Eladó (az Áru mennyisége, ára, szállítási díja, szállítási távolság stb.) miatt nem standardnak minősülő üzlet függvényében jogosult a Vásárlótól a megrendelés engedélyezését/megerősítését még más megfelelő módon is (kivéve a Weboldalon történő megerősítését), például telefonon, vagy írásban kérni. Ha a vásárló elutasítja a megrendelése kért módon történő megerősítését, az adásvételi szerződés nem tekinthető megkötöttnek.

 

3.6   Abban az esetben, ha a Vásárló nem fizeti meg a vételárat a teljesített megrendelésnek / megkötött Szerződésnek megfelelően, az Árut az Eladó nem kézbesíti, és a Szerződés / megrendelés törlésre kerül.

 

3.7  Indokolt esetekben az Eladó lehetővé teszi a Szerződés más távközlési eszközökkel, tehát a Weboldal mellőzésével végzett megkötését is, azaz elsősorban az Eladóval folytatott e-mail kommunikáció keretén belül vagy telefonon stb. Ilyen esetben a szerződéskötés időpontjának az a pillanat tekintendő, amikor:

 

(i)    a Vásárló az Eladótól távközlés (elsősorban e-mail) útján kézhez kapja a Szerződés valamennyi jelentős kellékét, azaz az Áru nevét, árát, szállítási módját, szállítási díját, fizetési módját, valamint a jelen ÁSZF II. pontjában található tájékoztatót, valamint

 

(ii)    a Vásárló a Szerződés fentiek szerinti összefoglalásának kézhez vételét követő 12 órán belül nem utasítja el azt  az eshop@sportisimo.hu címre megküldött e-mailben (esetleg a kapcsolattartási adatok által lehetővé tett más módon), feltüntetve az esetleges megrendelési számot vagy az Eladó által a megrendelés beazonosítására szolgáló más adatot.

 

3.8   Az Eladó nem felel azért, ha a vásárló nem kapta meg a fentiekkel kapcsolatos elektronikus kommunikációt, esetleg a megrendelt Árut, amennyiben az a vásárló által megadott címre került kikézbesítésre, ám a szóban forgó címek vonatkozásában kizárólag a kikézbesített terméket átvető, esetleg azt elutasító harmadik személy rendelkezik megfelelő jogokkal. Az Eladó nem képes és nem jogosult sem kideríteni, sem leellenőrizni a vásárló által az Áru megrendelésekor átadott adatok helyességét. A kitöltött adatok helyességéért és szabályszerűségéért a vásárló felel, illetve őt terheli az áruvásárláskor megadott információkkal kapcsolatos felelősség.

 

3.9   Az Eladónak jogában áll a megrendelési űrlapok automatikus (azaz nem emberek általi) kitöltésével szemben védelmet nyújtó műszaki/digitális eszközök használatára.

 

3.10  Az Eladó és a Vásárló közötti Szerződés megkötésére a Weboldalon található megrendelési űrlap tartalmazta valamennyi kötelező adat megfelelő/helyes kitöltése (a nem kötelező adatok kitöltése tárgyában a Vásárló szabadon dönt), valamint a megrendelés Vásárló általi végső megerősítése/elküldése alapján kerül sor a [Vásárlás megerősítése]/[Vásárlás megerősítése és fizetés] gombra kattintva. Az Eladó távközlési eszközök (különösen a Vásárló által megadott címre küldött e-mail üzenetben) segítségével igazolja vissza a Vásárló számára a megrendelés átvételét.

 

3.11  A Szerződés szerinti adásvétel tárgyát kizárólag a megrendelésben/Szerződésben feltüntetett árucikkek képezik, kivéve, ha a Vásárló és az Eladó más értelmű megállapodást kötött.

 

3.12 Ha a megvásárolni/eladni kívánt Áruhoz digitális tartalom kapcsolódik, ezt az Eladó feltünteti az Árura vonatkozó ajánlatban; a digitális tartalom általában nem része az Áru szállításának. Abban az esetben, ha az Áru digitális tartalommal együtt kerül kézbesítésre, az Eladó nem biztosítja az ilyen tartalmak frissítését.

 

 3.13 A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Weboldalon keresztüli vásárlás lebonyolítására, valamint a Weboldalon szereplő adatok frissítésére való tekintettel előfordulhat, hogy a Vásárló által megrendelt Áru már nem található készleten (annak ellenére, hogy a Weboldalon továbbra is elérhetőként szerepel). Ilyen esetben az Eladó a hiány beazonosítását követően haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót., Vásárló pedig jogosult a Szerződéstől elállni, a megfizetett Vételárat visszakövetelni, VAGY továbbra is követelni a Szerződés teljesítését az Eladótól.

 

3.14 Az Eladó a megkötésre kerülő Szerződésben vállalja, hogy:

  • az Áru megfelel a Weboldalon az Áru leírásában vagy az Áru megrendelésében megadott specifikációknak, illetve az Áru típusára jellemző szokásos tulajdonságoknak
  • az Áru megfelel a Magyar Köztársaság területén alkalmazandó valamennyi szabványnak, szabálynak és előírásnak,
  • rendelkezik magyar nyelvű használati útmutatókkal és szervizlistával, amennyiben az az adott Áru esetében megszokott,
  • az adóügyi dokumentum (számla) fizikailag, nyomtatott formában mellékelésre kerül az árut tartalmazó csomagban, és/vagy elektronikus formában elküldik arra az e-mail címre, amelyről a megrendelés érkezett.

 

3.15  A Vásárló kérésére az Eladó köteles az Áru megvásárlásáról bizonylatot kiállítani, feltüntetve azon az adásvétel időpontját, az Áru leírását, árát, a szállítási helyet, a szállítás időpontját, valamint az Eladó azonosító adatait. E kötelezettségét az Eladó az Áru megrendelőlapja másolatának megküldésével is teljesíti. Ezzel egyidejűleg az Eladó legkésőbb az Áru kézbesítésének időpontjáig a Vásárló megrendelés szerinti e-mail címére elküldi az Árura leadott megrendelésnek megfelelő, megkötött adásvételi szerződés visszaigazolását;

 

3.16   Az eladó a megkötött tranzakció keretében lehetőséget biztosít a vásárló számára két pénztári bizonylat kiállítására. Ezek a bizonylatok a megvalósult rendelés alapján kerülnek kiállításra, és a vásárló igényeit szolgálják, különösen a könyvviteli nyilvántartás, adókötelezettség vagy más adminisztratív feladatok céljából. Mindkét bizonylat kiállítása ingyenes, és az érvényes kereskedelmi feltételek szerint történik. A vásárló jogosult ezen bizonylatok átvételére, miután a tranzakció minden előírt feltételét teljesítette.

 

3.17   A Vásárló a rendelés leadását követően még 2 órán belül módosíthatja a rendelését (termékek hozzáadása, címváltozás) az alábbi módozatok egyikének igénybe vételével:

  • - telefonon a +36 1 550 7359 számon - adott esetben kizárólag munkaidőben Hé - Pé: 8:00 - 17:30 óra között
  • e-mailben az eshop@sportisimo.hu címen Hé - Pé: 8:00 - 17:30 óra között

 

Kapcsolati űrlap

+
* Kötelező adatok

Az űrlap elküldésével elfogadja a személyes adatok feldolgozását.

 

 

 

IV.    TELJESÍTÉS/SZÁLLÍTÁS HELYE:

4.1  A teljesítés - áruszállítás helye a Vásárló által a megrendelésben/Szerződésben meghatározott helyszín. Az Eladó minden magyarországi szállítási címre szállít, ám saját belátása szerint a Weboldal keretén belül az Áruszállítást bizonyos helyszíneken korlátozhatja.

 

4.2  Az Áru az Eladó csehországi raktárából, esetleg üzleteiből kerül leszállításra. A raktár címe: SPORTISIMO E-SHOP, Žižkova 707/11, 711 00 Ostrava-Hrušov, Cseh Köztársaság.

 

4.3  Webáruház keretén belüli kapcsolattartási cím: 4400 Nyíregyháza, SPORTISIMO, Pazonyi út 36. (Tesco épülete), (tel.+36 1 550 7359 e-mail: eshop@sportisimo.hu).

 

4.4  Az Áru tulajdonjoga a Vásárló által megszabott címre történő leszállításával száll a Vásárlóra (tekintet nélkül arra a tényre, hogy ki vette át az Árut).

 

4.5. Abban az esetben, ha a Vásárló az Árut harmadik személy részére rendeli (harmadik fél javára történő rendelés), a harmadik fél az Áru átvételével szerzi meg az Áruval kapcsolatos jogokat (és válik annak Vásárlójává minden ehhez kapcsolódó joggal és kötelezettséggel). Abban az esetben, ha a harmadik fél megtagadja az áru átvételét, az Áruval kapcsolatos jogok birtokosává a Vásárló válik, és a Szerződés továbbra is a Vásárló és az Eladó közötti viszonyt szabályozza. Amennyiben a Vásárló az árut harmadik személy részére értékesíti, e harmadik személyt semmilyen jogok nem illetik meg az Eladóval szemben.

 

4.6   A Vásárló köteles az Árut annak átvételekor szabályszerűen és alaposan leellenőrizni és megtekinteni. Abban az esetben, ha az Árut hibásnak találja, vagy a megrendelésének ellentmondó más tényt tapasztal, köteles erről indokolatlan késedelem nélkül értesíteni az Eladót a szavatosság (jótállás) érvényesítésére vonatkozó módon. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

 

4.7   [Személyes átvétel] Az Eladó engedélyezheti az Áru személyes átvételét az Eladó kiválasztott üzleteiben; ezt a tényt a Weboldalon, a rendelési űrlapon a személyes átvétel lehetőségeként jelzi. Az Áru személyes átvételéhez a Vásárló egy azonosító kódot kap, amelyet az Áru átvételekor be kell mutatni. Az Eladó az Árut a Vevőnek történő átadására vonatkozó kötelezettségének úgy tesz eleget, hogy a megfelelő kódot bemutató személynek átadja az Árut. Az Eladó az Áruk ill. az Áruk egyes tételeinek átvételéért szállítási díjat számíthat fel, mivel az Eladó az Árukat egy másik üzletből vagy raktárból szállítja az Üzletbe. Az Áruk kiszállítási ára a Weboldalon a megrendelés során mindig a végleges árként (ÁFÁ-val stb. együtt) kerül feltüntetésre a megrendelőlapon. A kiszállítási díj az Áruval együtt fizetendő.

 

V.    ÁR

5.1  A Weboldalon feltüntetett Áru vételára az Áru megrendelésének/a Szerződés megkötésének pillanatában érvényes, amely megerősítéssel/ a [Vásárlás megerősítése]/[Vásárlás megerősítése és fizetés] gomb kattintásával megy végbe.

 

5.2  Az Áru árában szereplő nyomdahiba esetén

  • ha az Áru ára nyilvánvalóan alacsonyabb, mint annak szokásos piaci ára, tehát maga a Vásárló is tudhatta, hogy az ár hibás, akkor az Eladó nem köteles teljesíteni a megrendelést.
  • ha az ár nem lényegesen alacsonyabb más hasonló termékek árával, és így a Vásárló sem tudhatta, hogy tévedés miatt került feltüntetésre az az ár, akkor köteles az Eladó a megrendelést visszaigazolni, és azt teljesíteni.

 

5.3  A vételár a fizetési mód megválasztására tekintettel csak az Áru teljes vételárának az Eladó számláján történő jóváírásával, vagy az Eladó pénztárában történő készpénzes fizetéssel, illetve utánvétes fizetés esetén a futárszolgálatnál történő készpénzes fizetéssel tekinthető kifizetettnek.

 

5.4  A Weboldalon, a megrendelés és a megkötésre került Szerződés keretén belüli feltüntetett vételár (szállítási díj (i) és fizetési mód (ii) külön megadva) az Áru végső vételára, beleértve minden adót, díjat stb., kivéve ha a Weboldalon, a megrendelésben/megkötésre került Szerződésben nem szerepel másként (pl. egyedi csomagolás díja).

 

5.5   Az Eladó nem köteles, ám jogában áll, a Vásárló számára számlát vagy az árra (és annak kifizetésére) vonatkozó más dokumentumot átadni. Az ár mértékéről és annak kifizetésével kapcsolatos fizetési kötelezettségről szóló igazolásnak a megrendelés/Szerződés minősül.

 

5.6   A teljesítés napjának az Áru leszállításának napja tekintendő, kivéve ha a vonatkozó jogszabályok ettől eltérően rendelkeznek.

 

5.7   A vásárló köteles a vételárat - beleértve az általa választott áruszállítási mód, illetve fizetési mód árát is - az általa kiválasztott módon rendezni.

 

5.8   Amennyiben az Eladó egy adott áru vonatkozásában akciós vagy leértékelt árat, vagy egyéb árkedvezményt közöl a weboldalon, feltünteti az árcsökkenés bejelentése előtti „eredeti árat” is. Az eredeti ár az árcsökkenést megelőzően meghatározott ideig, de legalább harminc napig tartó időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti. Ha a termék 30 napnál rövidebb ideje van forgalomban, az eredeti ár az Eladó által egy olyan időszakban alkalmazott legalacsonyabb árat jelenti, amely nem rövidebb, mint az árcsökkentés alkalmazását megelőző tizenöt nap. Ha az árcsökkentés mértéke fokozatosan növekszik, akkor az “eredeti ár” az árcsökkentés első alkalmazása előtti, az árcsökkentés nélküli ár.

 

VI.    SZÁLLÍTÁSI HATÁRIDŐK

6.1  Az Eladó az Árut a Weboldalon a megrendelt Árura vonatkozó határidőn belül átadja. Az Eladó a rendelés során minden esetben előre jelzi a weboldalon a kiszállítás várható idejét.

 

6.2  Az Áru szállítása a Vásárló által kiválasztott módon történik, úgy, hogy az Áru átadásra kerül a kiválasztott (szállítási módnak megfelelő) futárszolgálatnak, majd az a Weboldalon feltüntetett határidőn belül kézbesíti a csomagot. Az Áru kézbesítésének végső határideje a Vásárló által választott szállítási módtól függ. Az Áru kézbesítésének határidejét egy bizonyos időintervallummal lehet meghatározni. A kézbesítés pontos idejét a kiválasztott futárszolgálat közli a Vásárlóval.

 

6.3  Ha az Áru kézbesítési ideje nincs kifejezetten meghatározva, akkor az a Szerződés megkötésétől és az Áru megállapodás szerinti árának kifizetésétől - beleértve a szállítás és a fizetési eszközök árát is - kezdődik. A napokban megadott időintervallum esetén - eltérő rendelkezés hiányában - munkanapokat kell érteni.

 

6.4    Az Áru kézbesítésének ideje a megrendelés leadásának/ a Szerződés megkötésének időpontjától kezdődik, illetve abban az esetben, ha az Áru kiszállításának árát az Áru átvételétől eltérő módon kívánja megfizetni, az Áru kiszállítási árának megfizetésétől.

 

6.5    Az Áru kézbesítésének ideje a körülményekkel arányosan meghosszabbítható, amennyiben a késedelmet felsőbb erő vagy az Eladótól független körülmények okozzák. A kézbesítésnek maximum 30 napon belül meg kell történnie.

 

6.6   Amennyiben az Eladó nem tudja az Árut a feltüntetett határidőn belül kézbesíteni, erről a tényről haladéktalanul értesíti a Vásárlót. Ha a felek öt (5) napon belül nem állapodnak meg (az Áru szállítási határidejének meghosszabbításáról vagy a megrendelés módosításáról), a Vásárló elállhat a szerződéstől, és egyik fél sem jogosult kártérítést stb. követelni a másik féltől. Ha Eladó a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Vásárlót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Vásárló által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni. A Vásárló a Szerződéstől való elállása, valamint a pénz visszakövetelése helyett továbbra is jogosult a Szerződés teljesítésének követelésére.

 

VII.    AZ ÁRUK SZÁLLÍTÁSI KÖLTSÉGEI

7.1  A Vásárló a vételár mellett köteles az Áru vételárával azonos módon kifizetni az Áru szállítási díját is, mégpedig az általa kiválasztott áruszállítási módnak megfelelő áron.

 

7.2  A szállítási díj a Vásárló által kiválasztott szállítási módozat függvénye, és már tartalmazza az összes adót (különösen az áfát), illetéket. A szállítási módok és díjak termékenként kerülnek meghatározásra. Minden terméknél csak az adott termékre elérhető szállítási módok és díjak kerülnek megjelenítésre.

 

7.3  Az Áru szállításának aktuális ára az áfát tartalmazza, és minden szállítási módnál fel van tüntetve. Tekintettel az áruszállítással kapcsolatos árak lehetséges változásaira (a futárszolgálatok által), ezek az árak nem itt kerülnek feltüntetésre és frissítésre, hanem minden esetben a Weboldalon az Árunál.

 

7.4  Az Eladó – az áruszállítási információk értelmében – az Árut egy bizonyos összeg felett ingyen vagy kedvezményes áron szállíthatja. Egyes kiválasztott nagyméretű termékekre az ingyenes szállítási keret nem vonatkozik. Ezeket az árukat a GLS szállítmányozó cég szállítja ki.

 

VIII.    FIZETÉSI MÓD

8.1 A vásárló köteles az Áru árát, azaz vételárát, a kapcsolódó szállítási díjat, a kiválasztott fizetési mód díját, illetve az esetleges további díjakat az Eladó által lehetővé tett módok valamelyikén kifizetni, azaz:

 

(i)   ún. utánvéttel - azaz készpénzben a küldemény átvételekor,

 

(ii)  online az Eladó által használt fizetési rendszer igénybe vételével (például fizetés kártyával – GP Webpay). - tájékoztatás kártyás fizetésről.

 

8.2  A Vásárló által kiválasztott fizetési módhoz fizetendő díj is kapcsolódhat, amelyet a Vásárló a kiválasztott vételár-fizetési módozat után az Áru vételárával együtt köteles kifizetni. Tekintettel a fizetési móddal kapcsolatos árak lehetséges változásaira, ezek az árak nem itt kerülnek feltüntetésre és frissítésre, hanem minden esetben a Weboldalon az Áru mellett. A Vásárló által kiválasztott fizetési módhoz kapcsolódó díj minden esetben tartalmazza az összes adót (különösen az áfát), díjat stb. 

 

IX.    ELÁLLÁS A SZERZŐDÉSTŐL, ÁRUCSERE

 

9.1  A Vásárlónak joga van indoklás nélkül elállni a Weboldalon keresztül kötött adásvételi szerződéstől/ a Weboldalon keresztül (távközlési eszközökkel) történő áruvásárlástól az alábbi feltételek mellett.

 

9.2  A Vásárlónak joga van indoklás nélkül elállni a Weboldalon keresztül kötött Szerződéstől

a)  az Árunak,

b)  több Áru adásvételekor, ha az egyes Áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott Árunak,

c)  több tételből vagy darabból álló Áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

 

a Vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számítot 30 napon belül. Ha az Eladó a jelen ÁSZF II. pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.

 

9.3  Vásárló minden esetben jogosult a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 2. számú melléklete szerinti nyilatkozat mintát használni abban az esetben, ha elállási jogát szeretné gyakorolni. Elállásról való szándékáról a Vásárló írásbeli nyilatkozat útján értesíti az Eladót, az alábbi lehetőségek egyikén

(i)   postán a következő címre: 4400 Nyíregyháza, SPORTISIMO, Pazonyi út 36. (Tesco épülete)

(ii)   telefonon a következő számra: +36 1 550 7359 - adott esetben kizárólag munkaidőben 08:00 és 17:30 óra között,

(iii)  e-mailben az eshop@sportisimo.hu címen,

(iv)  a Weboldalon található űrlap segítségével (kézhezvételétől számított 30 napon belüli elállás a szerződéstől); a Vásárló az űrlapot a számlával együtt helyezi a küldeménybe.

(vi)  más egyéb alkalmas módon.

 

9.4   A Vásárló nem jogosult elállni a szerződéstől olyan lepecsételt csomagban szállított Áru esetén, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból nem alkalmas a visszaküldésre, ha a Vásárló megrongálta azt - pl. fülhallgató.

 

9.5   Amennyiben a Vásárló eláll a szerződéstől, indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb azonban a Szerződéstől való elállás közlésétől 30 napos határidő letelte előtt megküldi vagy átadja az Eladónak a tőle átvett Árut, illetve az Eladónak vagy az Eladó által az áru átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha az Eladó vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza. Webáruházban kötött szerződés esetén, ha az Eladó az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a Vásárló az Eladó üzlethelyiségében személyesen gyakorolja elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni az Eladónak. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Vásárló az árut a határidő lejárta előtt elküldi. Abban az esetben, ha kétségek merülnek fel azzal kapcsolatosan, hogy az Árut az Eladónál vásárolták, a Vásárló köteles az Eladó felszólítására bizonyítani, hogy az Eladótól azon Szerződés alapján vásárolt Áruról van szó, amelytől a Vásárló elállni kíván.

              9.5.1   A Vásárló a következő módon küldheti vissza az Árut:

(i) Az Eladó üzleteiben vásárolt Árukat az Eladó bármelyik üzletébe visszaviheti (az Eladó magyarországi üzleteibe; a más országokban lévő "Sportisimo" üzleteket testvérvállalatok üzemeltetik, és a Magyarországon vásárolt Árukkal kapcsolatos reklamációkat nem lehet velük szemben érvényesíteni);

(ii) A webáruházban (www.sportisimo.hu) vásárolt árukat az Eladó ügyfélszolgálati központjában lehet visszaküldeni: 4400 Nyíregyháza, SPORTISIMO, Pazonyi út 36. (Tesco épület) - az áru valamelyik futárszolgálattal történő elküldésével. Az árut normál küldeményként visszaküldjük. Utánvételi lehetőség nincs!

 

9.6   Az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a szerződéstől való elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül az átvételével azonos módon visszaszolgáltatja a Vásárlónak a tőle beérkezett teljes összeget – ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is, hacsak a felek más értelmű megállapodást nem kötnek. Az összeg visszatérítésére átutalással kerül sor arra az elállásról szóló értesítésben feltüntetett számlaszámra. Eladó a Vásárlónak visszajáró összeget a Vásárló által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Eladó mindaddig visszatarthatja a teljes összeget, amíg a Vásárló az Árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy az Árut maga fuvarozza vissza.

 

9.7    Abban az esetben, ha a Vásárló az Eladó által kínált legolcsóbb módtól eltérő áruszállítási módot választott, az Eladó a legolcsóbbként kínált szállítási módnak megfelelő összegű szállítási költséget téríti meg az Eladónak. Amennyiben a Vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, de ez csak a megvásárolt Áru egy részére vonatkozik (a Vásárló egy Szerződés/megrendelés keretén belül több Árut vásárolt, de csak az Áru egy részét érintően áll el a Szerződéstől/adja vissza), és a Szerződésben/megrendelésben az összes Áru szállítási költsége egy összegben került meghatározásra/megállapodásra, az Eladó nem téríti vissza a Vásárlónak a szállítási költségként kifizetett összeget (az ilyen szállítási költség csak abban az esetben kerül megtérítésre, ha a Vásárló a teljes szerződéstől áll el, azaz az adásvételi szerződéstől való elállás a Szerződés/megrendelés keretén belül vásárolt összes Árut érinti).

 

9.8    Ha a Vásárló eláll az adásvételi szerződéstől, a Vásárlót terhelik az Áru Eladóhoz történő visszaküldésének költségei, kivéve, ha az Eladó vállalta e költség viselését, vagy webáruházban kötött szerződés esetén, ha az Eladó az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a Vásárló az Eladó üzlethelyiségében személyesen gyakorolja elállási jogát, Eladó egyidejűleg az árut visszaadja az Eladónak. Abban az esetben, ha az Áru jellege miatt nem küldhető vissza a szokásos postai úton, és a Vásárló nem tudja megszervezni az Áru visszajuttatását, az Eladó gondoskodik az Árunak a Vásárlótól (a Vásárló által megjelölt helyről) történő elszállításáról, és a Vásárló köteles megfizetni a szállítást 8500,-Ft a felvétel helyétől az Eladó központi raktáráig.

 

9.9   A Vásárló az Eladó felé csak az Áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel (a továbbiakban „Kompenzáció”). Az Eladó a Vásárlónál úgy érvényesíti kompenzációs igényét, hogy az Áruért kapott pénzeszközöket a Kompenzáció összegével csökkentve téríti vissza.

  • 9.9.1 Az Eladó tájékoztatja a Vevőt, hogy a Weboldalon keresztül a webáruházban történő vásárlás során az Áruk természetének, jellemzőinek és funkcionalitásának megismerése érdekében az Áruk kezelése hasonló ahhoz, mintha az Árut a vásárlás előtt egy üzletben próbálná ki. Már az Áru rendeltetésszerű használata is károsítja az Árut, és a viszonteladói értékét is jelentősen csökkentheti, ezért még az Áru rendes használata esetén is elég magas lehet a Kompenzáció. A Kompenzáció elérheti az Áru árának akár 100 %-át is, ha a visszaküldött Áru már nem értékesíthető (pl. a vákuumcsomagolás sérülése stb.), vagy az Áru eredeti állapotának helyreállítása (tisztítás stb.) meghaladja az Áru  értékét. 100 %-os Kompenzáció esetén a Vállalat lehetővé teszi a Vásárló számára, hogy az ilyen Árut megtartsa. Az Áru értékének csökkenése különösen a tisztítás és a javítás költségeiből állhat, és abban az esetben, ha az Áru már nem értékesíthető újként, az Eladó objektíve indokolt bevételkieséséből, amely a visszaküldött Áru Használtként való kezeléséből adódik. Lásd például a Bizottság 2021/C525/01. számú közleményét — Útmutató a fogyasztók jogairól szóló 2011/83/EU európai parlamenti és tanácsi irányelv értelmezéséhez és alkalmazásához.

 

9.10  A szolgáltatásnyújtási szerződéstől való elállás esetén és amennyiben a szolgáltatás igénybe vétele a Vásárló kérésére már az elálláshoz rendelkezésre álló határidő letelte előtt megkezdődött, a Vásárló köteles az elállás közlésének pillanatáig teljesített szolgáltatással arányos díját kifizetni. A Vásárló által arányosan fizetendő összeget a Szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Vásárló bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a Szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

 

9.11   Az első árucsere esetén az Eladó semmilyen csomagolási díjat és postaköltséget nem számít fel a Vásárlónak. Az áru cseréjére annak (kizárólag az Eladó visszaküldésre szolgáló címére történő) megküldésével nyílik mód, ajánlott e lépést előzetesen telefonon (tel.: +36 1 550 7359) egyeztetni. 

 

X.    HIBÁS TELJESÍTÉS, KELLÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS, PANASZKEZELÉS (REKLAMÁCIÓ), SZERVIZ

Hibás teljesítés

 

10.1   Az Eladó hibásan teljesít, ha az Áru a teljesítés időpontjában nem felel meg a Szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan az Eladó, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

Kellékszavatosság

 

10.2  Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

 

10.3   A Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a hiba az Áru átvételétől számított egy éven belül jelentkezik, az Árura úgy kell tekinteni, hogy már átvételkor hibás volt, kivéve, ha az Áru jellege vagy a hiba ezt kizárja. Ez az idő nem vonatkozik arra az időtartamra, amely alatt a Vásárló nem tudja használni az Árut, ha jogosan reklamálta a hibát.

 

10.4   Az Eladó felel a Vásárló felé minden olyan hibáért is, amelyet az Árunak az Eladó által vagy az Eladó felelőssége alatt történő helytelen összeszerelése vagy beszerelése okoz; ugyanez vonatkozik arra az esetre is, ha az összeszerelést vagy beszerelést a Vásárló végezte, és a hiba az Eladó által adott hiányos utasításokból ered.

 

10.5   A Vásárlót nem illeti meg a hibás teljesítés joga, ha az Áru hibáját a Vásárló okozta. Az Áru hibája nem foglalja magába a szokásos használatból eredő elhasználódást, illetve használt termék esetében a korábbi használat mértékének megfelelő elhasználódást. Az alacsonyabb áron értékesített árut nem lehet kifogásolni azon hiba miatt, amely miatt az alacsonyabb árat meghatározták.

 

10.6   Vásárló hiba esetén választása szerint:

  • a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne; figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet; vagy
  • b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha az Eladó a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,  kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

Vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát az Eladóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

 

Vásárló akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

 

A Vásárló választása szerint megfelelő árengedményt követelhet vagy elállhat a szerződéstől, ha

  • (i) az Eladó megtagadta a hiba kijavítását, vagy elmulasztotta a hiba kijavítását a Vásárló jogos kérésének megfelelően,
  • (ii) a hiba ismételten jelentkezik,
  • (iii) a hiba a Szerződés súlyos megszegését jelenti, vagy
  • (iv) az Eladó nyilatkozatából vagy a körülményekből kiderül, hogy a hiba nem orvosolható elfogadható időn belül vagy a Vásárló számára jelentős nehézségek nélkül.

 

Vásárló jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg az Eladó nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az Áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Vásárló közölte a hibát az Eladóval.

Vásárlónak az Árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében az Eladó rendelkezésére kell bocsátania. Eladó megtagadhatja az Áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne az Eladónak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve az Áru hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

 

Jótállás

 

10.7  Ha a konkrét Árunál közvetlenül a Weboldalon vagy közvetlenül az Árun van feltüntetve, akkor az Eladó a Vásárlónak az Árura a jótállásban meghatározott időtartamra ad garanciát, amely az Áru Vásárló általi átvételének időpontjától kezdődik.

  • 10.7.1 A jótállás biztosítja, hogy az Áru a megadott időtartamig és normál használat mellett megőrzi funkcióját és teljesítményét. Ha ez változna, akkor a Vásárlónak a jótállási időszak alatt joga van arra, hogy az Eladó új, hibátlan Árut szolgáltasson neki, vagy az Árut megjavíttassa, és ha ez nem lehetséges, a Vásárlónak joga van a Szerződéstől elállni, vagy reális árengedményt követelni.
  • 10.7.2 A Vásárló nem jogosult a jótállásra, ha a hibát külső tényező vagy a Vásárló okozta.

 

A jótállásból eredő jogok az Áru átvételétől számított vonatkozó jótállási időn belül érvényesíthetőek. A jótállási idő 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év, 250 000 forint eladási ár felett három év. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának Eladó általi visszaszolgáltatása. A jótállási jegy Vásárló rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a Szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Vásárló bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

 

10.8  A jótállási határidő az Áru Vásárló részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést az Eladó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A jótállási időbe nem számít bele a garancia jogszerű gyakorlásától addig az időpontig terjedő időszak, amikor a Vásárló a reklamációs eljárás lezárását követően köteles volt átvenni az Árut. Ha az Áru kicserélésére kerül sor, a jótállási időszak az új termék átvételétől kezdődik újra. Ugyanez vonatkozik a kicserélt alkatrészre is. A jótállási idő nem tévesztendő össze az Áru élettartamával, azaz azzal az időtartammal, amely alatt az Áru - tekintettel tulajdonságaira, rendeltetésére és a használat intenzitásának változásaira - megfelelő használat és gondozás mellett kitarthat.

 

Hol lehet a reklamációt érvényesíteni

  • (i) Az Eladó üzleteiben vásárolt Árukat az Eladó bármelyik üzletében reklamálhatja (az Eladó magyarországi üzleteiben; a más országokban lévő 
  •  "Sportisimo" üzleteket testvérvállalatok üzemeltetik, és a Magyarországon vásárolt Árukkal kapcsolatos reklamációkat nem lehet velük szemben érvényesíteni);
  • (ii) A webáruházban (www.sportisimo.hu) vásárolt árukat az Eladó ügyfélszolgálati központjában lehet visszaküldeni: Eladó ügyfélszolgálati központjának címe: 4400 Nyíregyháza, SPORTISIMO, Pazonyi út 36. (Tesco épület) - a reklamált áru csomagküldő szolgálat útján történő megküldésére. A kapcsolattartás gyorsítása érdekében kérjük a Vevőt, hogy a reklamált árut és a fent említett dokumentumokat tartalmazó csomagot jelölje meg a „REKLÁM - webshop” felirattal, és adjon meg megfelelő elérhetőséget, különösen címet és telefonszámot. Az Eladó nem fogadja el a kéretlenül, utánvéttel vagy az Eladó költségére kézbesített küldeményeket.

 

A Vásárló a jótállás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti

 

Eladó köteles az áruval együtt vagy – webáruházban kötött szerződés esetén – legkésőbb az áru átadását vagy üzembe helyezését követő napon a jótállási jegyet a Vásárló rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.

 

A jótállási jog érvényesítése során a Vásárló választása szerint:

  • a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az az Eladónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. Figyelembe kell venni ilyenkor a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.
  • b) kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is, valamint a szerződéstől elállhat,

 

   

10.9  Az Eladó kérésre írásos formában igazolja a Vásárló számára, hogy milyen terjedelemben és mennyi ideig érvényesek a kötelességei hibás teljesítés esetén. Az elismervényen feltünteti a saját nevét, címét és azonosító adatait is, valamint esetleg a személyazonossága megállapításához szükséges egyéb adatokat. Szükség esetén az Eladó az elismervényen érthető módon ismerteti saját felelőssége terjedelmét, feltételeit és időbeni hatályát, valamint a belőle következő jogok érvényesítésének módját. Az elismervényben az Eladó egyúttal azt is feltünteti, hogy a Vásárló vásárlással kapcsolatos egyéb jogait mindez nem érinti. Amennyiben az Áru jellege azt lehetővé teszi, a jelen bekezdés szerinti igazolás a feltüntetett adatokat tartalmazó áruvásárlási igazolással helyettesíthető.

 

10.10  A megfelelő árengedményt a hibátlan Áru és a Vásárló által átvett hibás Áru értéke közötti különbségként kell meghatározni.

 

10.11  A Vásárló nem állhat el a Szerződéstől, ha az Áru hibája jelentéktelen; a hiba nem tekinthető jelentéktelennek - azaz a hiba jelentéktelenségét az Eladónak kell bizonyítania.

 

10.12 Ha a Vásárló eláll a Szerződéstől, az Eladó haladéktalanul visszatéríti a vételárat a Vásárlónak, miután az Árut átvette, vagy a Vásárló igazolta az Eladónak, hogy az Árut elküldte.

 

10.13 A szavatossági jogok (jótállás) érvényesítésére/alkalmazására a Vásárló választása szerint az Eladó székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kerül sor. Ha azonban az Eladó által kiállított jótállási jegyen olyan más javítást végző személy kerül feltüntetésre, aki az Eladó vagy a Vásárló számára közelebb található, a Vásárló a javíttatással kapcsolatos jogait a javításra kijelölt személynél érvényesíti. Ha a jótállási időtartam alatt az Áru első alkalommal történő javítása során az Eladó részéről megállapítást nyer, hogy az Áru nem javítható, Vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Eladó köteles az Árut  nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru cseréjére nincs lehetőség, az Eladó köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Vásárló által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.

 

Ha a jótállási időtartam alatt az Áru három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik, – a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában – az Eladó köteles az Árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru kicserélésére nincs lehetőség, az Eladó köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Vásárló által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.

 

Ha az Áru kijavításra a kijavítási igény Eladó részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában – az Eladó köteles az Árut a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha az Áru cseréjére nincs lehetőség, Eladó köteles a jótállási jegyen, ennek hiányában a Vásárló által bemutatott, az Áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Vásárló részére visszatéríteni.

 

10.14 A jótállási jegyen az Eladó feltünteti

  • a) az Eladó nevét, címét,
  • b) a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas megnevezését és típusát, valamint - ha van – gyártási számát,
  • c) a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos az Eladóval,
  • d) a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásának vagy – az Eladó vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén - a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját,
  • e) a Vásárló jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit, továbbá
  • f) *az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetet békéltető testület eljárását is kezdeményezheti,
  • g) az Eladó bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását, elektronikus dokumentumon való átadás esetén az elektronikus aláírást.

 

10.15  A Vásárlónak ajánlott értesíteni az Eladót, hogy az Áru hibás – indokolatlan késedelem nélkül megreklamálni az Árut a hiba beazonosítását követően (az Eladó nem felel a hibáért/a hiba továbbterjedéséért abban az esetben, ha a Vásárló a hiba nyilvánvaló beazonosítását követően tovább használta az Árut). A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

 

A hibáról szóló értesítés - az Áru megreklamálása során a Vásárló tájékoztatja az Eladót arról, hogy miként nyilvánul meg a hiba, továbbá jelzi, hogy a panasz lezárásának - szavatossággal kapcsolatos jogok érvényesítésének milyen formáját részesíti előnyben azzal, hogy a kiválasztott formát az Eladóval való egyeztetés nélkül a későbbiekben nem módosíthatja. Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában meg volt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

 

10.16  A panasztétel (a hiba bejelentésének) helyei:

-  az Eladó ügyfélszolgálati központjának címe: 4400 Nyíregyháza, SPORTISIMO, Pazonyi út 36. (Tesco épülete) – a megreklamált áru futárszolgálat igénybe vételével történő megküldéséhez,

- Webáruházban kötött szerződés esetén, ha az Eladó az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a Vásárló az Eladó üzlethelyiségében személyesen gyakorolja  elállási jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni, illetve a panaszt bejelenteni az Eladónak.

A kapcsolattartás meggyorsításához kérjük, hogy a Vásárló a megreklamálni kívánt árut tartalmazó küldeményt és a fenti dokumentumokat jelölje meg a „REKLAMÁCIÓ - webáruház” felirattal, valamint hogy tüntessen fel elegendő kapcsolattartási adatot, különösen a címét és a telefonszámát. Az Eladó nem vesz át semmilyen nem kért és utánvéttel vagy az Eladó költségére szállított küldeményt.

 

10.17  A Vásárló köteles bizonyítani, hogy az Árut az Eladónál vásárolta, valamint hogy a hibával kapcsolatos igényeit határidőn érvényesíti. E tények igazolása nélkül az Eladó nem köteles elismerni a panaszt.

 

10.18  A hibák elbírálásához és a panaszok ügyintézéséhez a Vásárló köteles az Árut olyan állapotban az Eladó rendelkezésére bocsátani, amely lehetővé teszi a panasz elbírálását és az eljárás lebonyolítását. Az Eladó nem köteles átvenni a megreklamált Árut, amennyiben az (i) nem olyan állapotban kerül átadásra, amely lehetővé teszi a panasz elbírálását és az eljárás lebonyolítását, valamint (ii) amennyiben az Áru nem tiszta, száraz, illetve nem felel meg az általános tisztasági elvárásoknak és a szokásos eljárások előírásainak.

 

10.19  Az Eladó vagy az általa megbízott dolgozó a panaszról a véleményezés céljával szerződésszerűen bemutatott Áru rendelkezésre bocsátását követően haladéktalanul, legkésőbb azonban három munkanapon belül köteles dönteni. A szóban forgó határidőbe nem kerül beszámításra az áruhiba szakszerű elbírálásához szükséges időtartam. Ha az Eladó és a Vásárló nem állapodnak meg ennél hosszabb határidőről, a panaszkezelési eljárást, beleértve a hiba megszüntetését is, felesleges késlekedés nélkül, legkésőbb a panasz benyújtásától számított 30 napon belül kell lezárni.

 

10.20  A szállító e-mailben vagy SMS-ben tájékoztatja a fogyasztót a panaszos eljárás lezárásáról.

 

10.21  Arról, hogy mikor kerültek érvényesítésre a szavatossággal kapcsolatos jogok, mi a panasz tárgya és panaszának milyen rendezési formáját részesíti előnyben a Vásárló, tovább a javíttatás engedélyezéséről és annak időtartamáról, esetleg a reklamációs eljárás lezárásának módjáról (beleértve a panasz esetleges elutasításának írásos indoklását) az Eladó automatikusan írásos igazolást ad ki a Vásárló számára.

  

10.22  Amennyiben az Áru megküldéséhez futárszolgálat igénybe vételére került sor, a reklamációs eljárás lezárását követően az Áru automatikusan megküldésre kerül a Vásárló címére, ellenkező esetben a reklamációs igény benyújtásának helyén lesz átvehető.

 

10.23  Abban az esetben, ha a Vásárló a megreklamált Árut a megadott határidőn belül nem veszi át, az Eladó a Vásárló felé megfelelő összegű tárolási díj felszámítására jogosult.

 

10.24  Jogos panasz esetén a Vásárló a reklamációs igény érvényesítésével kapcsolatos célirányos ráfordítások megtérítésére jogosult (beleértve az áru standard futárszolgálat bevonásával történő eljuttatását kísérő költségeket is).

 

XI.    EGYÉB RENDELKEZÉSEK

11.1  Abban az esetben, ha az Eladó az Áru megvásárlásával kapcsolatosan további előnyöket (például hosszabb árucsere határidőket stb.) biztosít a Vásárló számára, ezek az előnyök és a velük kapcsolatos további kötelességek az Áru megvásárlásakor egyeztetett feltételek, valamint az Eladó által a megfelelő anyagokban feltüntetett feltételek mellett érvényesek.

 

11.2 A Vásárlói igények érvényesítéséhez a jelen ÁSZF megfelelő rendelkezéseinek, valamint a Vásárló, mint fogyasztó védelmét figyelembe vevő Vásárlói jogok érvényre juttatásához az üzleti világban e téren általában használt eljárások alkalmazására kerül sor.

 

11.3 A fogyasztók peren kívüli panaszait az Eladó az eshop@sportisimo.hu elektronikus címen keresztül intézi. A Vásárló panaszával kapcsolatos eljárás lezárásáról szóló tájékoztatást az Eladó a Vásárló elektronikus címére küldi meg.

 

 

XV.    ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

12.1    Jelen ÁSZF az Eladó Weboldalán feltüntetett szövegezésnek megfelelően a Megrendelés megerősítésének napján abban az esetben érvényesek, ha a résztvevők nem kötöttek ettől eltérő értelmű írásos megállapodást. Amennyiben a megrendelés elküldésére az ÁSZF módosításának napját követően kerül sor, az aktuális szövegezésű ÁSZF rendelkezései vonatkoznak rá.

 

12.2    Az Eladó saját belátása szerint módosíthatja a jelen ÁSZF-et azzal, hogy az ÁSZF módosítása minden esetben közzétételre kerül a Weboldalon, illetve az oldalakon mindig az aktuális szövegezésű ÁSZF kerülnek feltüntetésre. A Weboldalon az előző időszakokban érvényes ÁSZF is megtalálhatók.